Costurile unei campanii outdoor media platite de un advertiser se impart intre agentia care coordoneaza campania (strategie, creatie, planificare media, DTP, monitorizare, comision de agentie, rebate) si Furnizorii care asigura serviciilor necesare expunerii outdoor (tiparirea afiselor si finisarea acestora, montajul afiselor pe fiecare locatie, inchirierea spatiilor publicitare, monitorizarea locatiilor).
In functie de nivelul de completitate al campaniilor, si de resursele umane de care dispune, advertiserul poate gestiona singur campania de publicitate outdoor sau o poate externaliza integral sau partial catre o agentie (agentie full service, agentie outdoor, agentie media, etc)
Un panou publicitar format backlit 3,2 mx 2,4 m intr-o locatie din Bucuresti pentru o campanie de 4 luni va costa aproximativ 350 - 400 EUR x 4 luni. Bugetul campaniei este de aprox 1400 - 1600 EUR NET. Se vor adauga taxele: TLP 3% si TVA 20%. O astfel de campanie poate fi una de directionare catre magazin sau showroom.
Pentru o campanie de imagine sau de promovare a unui produs la nivelul rezidentilor din Bucuresti, mediaplanul ar fi bine sa includa o retea de 20 - 30 de backlituri cu expunere in mai multe zone de interes. Pozitionarea, vizibilitatea, regimul de expunere si aglomeratia vizuala din vecinatatea fiecarui panou publicitar este insa esentiala pentru randamentul campaniei.
Campaniile care targeteaza segmentul mobil si activ (persoane intre aprox 24 si 60 de ani, proprietari de masini care se deplaseaza frecvent in afara orasului in week-end sau in interes de afaceri) pot comunica eficient pe panourile publicitare de pe drumurile nationale si autostrazi. Bugetul minimal pentru o astfel de campanie outdoor cu afisaj pe formatul unipol 14x4m (cate un afis de 56mp pe fiecare sens de mers), amplasat pe DN1 Bucuresti Ploiesti poate fi: 900 - 1000 EUR costuri initiale (productia afiselor si decorarea initiala) si un buget de aprox 5000 EUR pentru inchirierea locatiei pentru un an.
In cazul campaniilor ample, cu comunicare pe mai multe canale media (TV, online, radio, outdoor, indoor, etc), mediaplanul este de obicei facut de o agentie de publicitate. Acest mediaplan va contine detalii referitoare la aparitia spoturilor TV sau radio, site-urile pe care se vor derula campaniile de display, locatiile publicitare in functie de segmentarea pe care o urmareste campania de publicitate.
In aceasta situatie, randamentul campaniei outdoor va depinde de experienta celor responsabili de selectarea locatiilor publicitare (pe care le-au mai vazut decorate si cu mesaje din alte campanii anterioare), declinarea mesajului in functie de fiecare format de panou publicitar (mesh, backlit, citylight, unipoluri, rooftop) si alegerea furnizorilor de servicii outdoor cu care se deruleaza campania.
Costul final al unei campanii outdoor derulate prin agentie depinde de:
In final, campanii publicitare outdoor derulate prin agentie nu sunt neaparat mai ieftine decat cel al campaniilor derulate de advertiser in regie proprie dar experienta agentiilor poate determina o crestere a randamentului global al campaniilor.